واتس اپ، یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در دنیا، از دو سال پیش قابلیت تماس صوتی از طریق بستر اینترنت را مورد بررسی قرار داد تا اینکه اوایل امسال، قابلیت تماس صوتی را به صورت آزمایشی برای سیستم عامل های اندروید و سپس iOS در دسترس قرار داد. حال پس از گذشته چند ماه، این قابلیت به نسخه ی ویندوز فون این برنامه نیز اضافه شده است. با موبونیوز همراه باشید.

 

 

حدود یک ماه پیش بود که واتس اپ برای آزمایش کنندگان نسخه های آزمایشی واتس اپ، آپدیت جدیدی را منتشر کرد که قابلیت تماس صوتی و ارسال موسیقی MP3 را به این برنامه اضافه می کرد. حال به نظر می رسد این برنامه مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و رسما قابلیت های تماس صوتی و ارسال موسیقی MP3 به آن اضافه شده است.

Wahtsapp-new version-screen-2

لیست تغییرات نسخه ی ۲.۱۲.۶۰ واتس اپ:

تماس واتس اپ: با استفاده از واتس اپ به طور رایگان با دوستان و خانواده ی خود تماس بگیرید، حتی اگر آن ها در کشور دیگری هستند. قابلیت تماس صوتی واتس اپ، از اینترنت شما به جای سیم کارت، برای برقراری تماس استفاده می کند. ممکن است با این کار، داده های بیش تری از اینترنت شما مصرف شوند. این ویژگی در ویندوز فون ۸ به بالا در دسترس است.

ارسال فایل های صوتی: شما در این نسخه می توانید فایل های صوتی خود را نیز ارسال کنید. این ویژگی در ویندوز فون ۸.۱ به بالا در دسترس است.

 

 

پس اضافه شدن قابلیت تماس صوتی، صفحه ی جدیدی با نام Calls نیز به صفحه ی اصلی واتس اپ اضافه شده است که لیست تماس های اخیر شما را نمایش می دهد و با تپ کردن بر روی آن ها می توانید به جزییاتی همچون زمان مکالمه و تاریخ آن دست پیدا کنید. همچنین تغییر جزئی دیگری نیز در برنامه اتفاق افتاده که بالای صفحه، سمت راست کلمه ی واتس اپ، عددی را نمایش می دهد که به پیام های جدیدی که از افراد مختلف دارید، اشاره می کند. برای مثال اگر از ۵ نفر یا گروه مختلف پیام جدید داشته باشید، عدد ۵ نمایش داده می شود.

Wahtsapp-new version-screen

با اینکه پیش از این، برنامه ی اسکایپ نیز قابلیت تماس صوتی و تصویری را برای کاربران تماس سیستم عامل ها فراهم کرده بود، اما قابلیت تماس صوتی واتس اپ نیز با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد. با این حال کیفیت تماس در برخی موارد خیلی خوب و بدون تاخیر است و گاهی هم دارای تاخیر های آزار دهنده ای است که می توانیم آن را به پای تازه کار بودن این برنامه و البته اینترنت حلزونی ایران عزیزمان بگذاریم.




از استور دانلود کنید

حجم: 17 مگابایت