تلفن هوشمند G4 ال جی را به یقین می توان یکی از پرچمداران برتر و صد البته قدرتمند بازار دانست، اما آنطور که از شواهد بر می آید تحلیل گران و کارشناسان در مورد میزان فروش این محصول و استقبال کاربران از آن مردد هستند و در همین راستا، اخیراً تعدادی از موسسه های آماری و شرکت هایی که کارشان بررسی روند بازار است در برآوردهای خود نسبت به سود سه ماهه ی دوم کمپانی کره ای مورد بحث تجدید نظر کرده و ارقام پیش تر اعلام شده شان را قدری کاهش داده اند.

در زمان رونمایی و شروع عرضه ی G4 انتظار می رفت تا پایان سال ۲۰۱۵ تقریباً ۸ میلیون دستگاه از این محصول توسط علاقه مندان خریداری شود. بدین ترتیب تا انتهای سال، ال جی در هر سه ماهه می بایست ۲.۶ میلیون عدد از پرچمدارش را به فروش برساند.

 

ولی در زمان حاضر شواهد نشان می دهند برای سه ماهه دوم ۲۰۱۵ رقم مورد بحث محقق نگشته و در بهترین حالت کمتر از ۲.۵ میلیون دستگاه از پرچمدار جدید به فروش خواهد رسید.

 

بدیهی است که استقبال کمتر از ارقام پیش بینی شده برای یک پرچمدار ابداً اتفاق خوشایندی محسوب نمی شود، ضمن اینکه نباید از خاطر برد سال گذشته ۵.۹ میلیون دستگاه G3 توسط کاربران خریدارای شده بود و کمپانی تولید کننده اش اظهار می کرد که سعی دارد فروش پرچمدار بعدی خود را به ۱۲ میلیون دستگاه برساند.

در عدم موفقیت غول تکنولوژی کره ای و به دست نیامدن اهدافش دلایل مختلفی می توانند دخیل باشند که از جمله ی آنها می توان به فاکتور قیمت و عدم تفاوت زیاد با پرچمدار پیشین اشاره نمود. البته شایعاتی در مورد ارائه یک پرچمدار دیگر آنهم در آینده ی نزدیک شنیده می شود و ممکن است به همین خاطر افراد دست نگه داشته و اقدام به خرید G4 نمی کنند.

 

علاوه بر تفاسیر صورت پذیرفته ال جی تبلیغاتی گسترده ای را برای دستاورد تازه اش آغاز نموده تا بتواند باب رقابت با بزرگانی همچون آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ را باز کند و به یقین تبلیغات مذکور هزینه های مازادی را به شرکت کره ای وارد می نمایند که در صورت فروش نامناسب محصول مرتبط می توانند منجر به اثرگذاری چشم گیر بر روی گزارش مالی آینده اش گردند.

 

اما اگر به سراغ آمارها و برآیندها بازگردیم، کمپانی های Daishin Securities و Korea Investment & Securities هر یک به ترتیب ۹۲.۳ و ۱۰۴ میلیون دلار درآمد برای واحد موبایل ال جی پیش بینی کرده بودند و حالا این ارقام به ۵۰.۷ و ۶۱ میلیون دلار تنزل یافته اند.

 

البته نرسیدن به هدف های از پیش تعیین شده بدین معنا نیستند که ال جی موبایل از شرایط مالی خوشایندی برخوردار نیست، زیرا این شرکت همین دیروز اعلام کرد قصد دارد سرمایه گذاری ۱۵۷ میلیون دلاری صورت داده و یک واحد تحقیق و توسعه ی جدید تلفن های هوشمند را در هند احداث نماید.