اخیرا گزارش تایید نشده‌ای منتشر شده که حکایت از بحران اچ‌تی‌سی دارد. بر اساس روزنامه‌ی تجارت چینی، این کمپانی در سه ماهه اول عرضه‌ی گوشی هوشمند وان M9 تنها ۴.۷۵ میلیون از آن را به فروش رسانده است.

شرکت اچ‌تی‌سی در سه ماهه اول عرضه‌ی گوشی هوشمند وان M9 تنها ۴.۷۵ میلیون از آن را به فروش رسانده است که این رقم نزدیک به نیمی از تعداد به فروش رفته‌ی وان M8 در سال گذشته برای دوره مشابه است.

 

روزنامه‌ی تجارت چینی اعلام کرده که ارزش بازار اچ‌تی‌سی تنها به ۲ میلیارد دلار رسیده است. این کمپانی در زمان رسیدن به نقطه‌ی اوج خود ارزش بازار ۳۴ میلیارد دلاری را داشت. سهام اچ‌تی‌سی در بورس تایوان با قیمت ۷۸ دلار معامله می‌شود که نشان از افت ۹.۹ درصدی آن نسبت به هفته گذشته دارد.

 

می‌توان گفت تا حدودی دلیل افت این کمپانی به مشکلات آن در چین مرتبط است. بر اساس رسانه‌ی محلی دیگری، یکی از دلایل افت قیمت گذاری است، بخصوص وجود برندهای محلی مانند شیائومی، کول‌پد و دیگر کمپانی که گوشی‌های میان رده‌ای با نصف قیمت تولید می‌کنند، رقابت را برای شرکت اچ‌تی‌سی سخت‌کرده است.

 

تلفن وان +M9 از ماه آینده در اروپا عرضه می‌شود که این امر تا حدودی می‌تواند افت این شرکت را جبران کند. البته هنوز نمی‌توان رقم فروش اچ‌تی‌سی وان M9 را تایید کرد بنابراین باید تا زمان اعلام رسمی از سوی این کمپانی منتظر ماند.