اجرا کردن سیستم عامل یک گوشی بر روی یک دستگاه متفاوت، آرزویی است که خیلی از کاربران آن را با خود به همراه دارند. برای مثال ممکن است ایده ی اجرا کردن ویندوز فون ۸.۱ بر روی یک دستگاه با سیستم عامل iOS یا اندروید جالب به نظر برسد، اما با انتشار برنامه ها و خدمات مایکروسافت همچون کرتانا، وان درایو و آفیس بر روی آن سیستم عامل ها، شک و شبهه ها در این خصوص بسیار بیش تر از گذشته می شود.

حال توییت گابریل آئول، سرپرست تیم برنامه ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت در پاسخ به یکی از کاربران، ممکن است اشاره ای به برنامه های بزرگ تر مایکروسافت برای سیستم عامل های دیگر (نسبت به منتشر کردن چند برنامه برای آن ها) داشته باشد.

 

زمانی که یکی از کاربران توییتر از گابریل سوال می پرسد که آیا امکان دارد تا سیستم عامل گوشی های اندرویدی را به ویندوز تغییر داد، گابریل آئول در پاسخ یادآور می شود که گوشی اندرویدی شیائومی این قابلیت را در گوشی Mi4 خود دارد. او به مطلب رسمی مایکروسافت در وبلاگش اشاره می کند که در خصوص اجرای ویندوز ۱۰ بر روی گوشی شیائومی منتشر شده بود.

 

ما بر روی این با شیائومی برای دستگاه Mi4 کار می کنیم، اما در حال حاضر خبر دیگری در خصوص دستگاه های دیگر وجود ندارد.

اما اگر به جمله ی گابریل آئول دقت کنید، او می نویسد که “در حال حاضر خبر دیگری در خصوص دستگاه های دیگر وجود ندارد.” که این بدان معناست در ماه های آینده، شاید خبر هایی در خصوص دستگاه های دیگری که بتوانند به ویندوز کوچ کنند منتشر خواهد شد.

 

هر سیستم عاملی برای اینکه بتواند بر روی یک گوشی خاص عمل کند، نیازمند تنظیمات و مناسب سازی آن سیستم عامل برای آن گوشی خاص است، اما اگر ویندوز ۱۰ موبایل، توانسته بر روی یک دستگاه اندرویدی اجرا شود، چرا نتواند بر روی دستگاه های دیگر اجرا شود؟

 

اگر مایکروسافت بتواند این امکان را در ویندوز ۱۰ موبایل ایجاد کند که کاربران گوشی های اندرویدی بتوانند سیستم عامل گوشی خود را به ویندوز ۱۰ تغییر دهند، تصور کنید چندین میلیون نفر به کاربران ویندوز اضافه می شود و چقدر گوگل از این کار ضربه خواهد خورد.