مایکروسافت امروز نسخه جدیدی از پیام رسان محبوب اسکایپ را عرضه کرد که بیشتر جهت رفع باگ ها بوده و ویژگی جدیدی در بر ندارد، همچنین نسخه ای تحت وب از این پیام رسان منتشر شد که از طریق مرورگر های اینترنتی در دسترس کاربران قرار گرفته است. با موبونیوز همراه باشید.

آپدیت اسکایپ برای ویندوزفون

با این آپدیت نسخه اسکایپ در ویندوفون به ۲.۲۹.۰.۳ ارتقاء یافته و طبق گفته ها هیچ تغییر جدیدی ایجاد نشده. این آپدیت صرفا برای رفع برخی باگ ها و ارتقاء عملکرد کلی اپلیکیشن ارایه شده است. آپدیت قبلی اسکایپ ویژگی های خوبی در بر داشت و برخی قابلیت های جدید برای آن اضافه کرد و چینش و رابط کاربری آن را برای اندازه های مختلف صفحات نمایش بهینه کرد.

به نظر می رسد که این آپدیت فقط بهبودی بر ویژگی های قبلی بوده است. در پایان مطلب می توانید با استفاده از لینک های موجود اسکایپ خود را آپدیت کنید.


اسکایپ تحت وب

طبق گفته های مایکروسافت در وبلاگ اسکایپ آن ها پس از یک دوره کاری سخت بلاخره اسکایپ تحت وب که فعلا در نسخه بتا می باشد را برای همه جهانیان عرضه کرده اند. خبر خوب دیگر این است که حتی کاربران کروم بوک ها و سیستم عامل لینوکس هم می توانند از این قابلیت برای پیام رسانی فوری و سریع بهره ببرند.

لیست زبان های پشتیبانی شده در نسخه تحت وب اسکایپ به شرح زیر است:

Arabic، Bulgarian، Czech، Danish، English، German، Greek، Spanish، Estonian، Finnish، French، Hebrew، Hindi، Hungarian، Indonesian، Italian، Japanese، Korean، Norwegian، Dutch،Polish، Portuguese (Brazil)، Portuguese (Portugal)، Romanian، Russian، Swedish، Turkish، Ukrainian، Chinese، Simplified، Chinese

بعد از این که مایکروسافت اسکایپ تحت Outlook را بهبود بخشید و ویژگی های جدیدی به آن افزود، اکنون خبر های خوب بیشتری برای کاربران دارد. طبق گفته های وبلاگ اسکایپ، کاربران بریتانیا و ایالات متحده از همین الان می توانند در مرورگر اینترنتی خود با مراجعه به وبسایت Skype.com و یا وبسایتweb.skype.com وارد حساب کاربری خود شده و بدون لحظه ای درنگ مشغول گفتگو و ارسال پیام شوند، بدون این که نیازی به دانلود نرم افزار اسکایپ داشته باشند. البته توجه داشته باشید منظور از کاربران بریتانیا و ایالات متحده، فقط مردم اهل این کشور ها نیست و هر کسی که لوکیشن خود را روی یکی از این دو منطقه قرار داده باشد می تواند از این سرویس استفاده کند.

مایکروسافت و تیم اسکایپ اظهار داشته اند که اسکایپ تحت وب یک قدم بسیار مهم برای ایجاد یک ارتباط Real Time بوده است (Real-Time Communications). مهم تر اینکه هر ماه میلیون ها کاربر از سراسر دنیا به وبسایت اسکایپ مراجعه می کنند. آن ها همیشه در خواست داشته اند که بتوانند در همین وب سایت و با استفاده از مرورگر خود به گفتگوی متنی و صوتی بپردازند. حال مایکروسافت اهمیت این موضوع را دریافته و این قابلیت را ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به ارتباطات خود برسند.


همگام سازی گفتگوها

اگر مدام از اسکایپ استفاده می کنید، صرف نظر از نوع دستگاه و سیستم عامل، همیشه می توانید آخرین پیام های خود را در همه دستگاه ها ببینید. یعنی اگر از اسکایپ در گوشی یا تبلت یا دسکتاپ و حتی تلویزیون استفاده می کنید، می توانید از طریق مرورگر و نسخه تحت وب اسکایپ، به ادامه گفتگوی خود پرداخته و همه پیام های قبلی خود را هم مشاهده کنید.


جستجوی آسان

راه های جستجوی مخاطبین و گروه ها در اسکایپ تحت وب بهبود یافته است. حال به جای دو لیست که یکی برای نمایش مخاطبین موجود و یکی برای نمایش ارتباط های اخیر به کار می رود، یک لیست واحد که حالت timeline داشته و قابل جستجو می باشد، ایجاد شده که کاربر می تواند با جستجو در آن گروه های جدیدی یافته و یا مخاطبین موجود را به لیست خود اضافه کند.


تماس تصویری، پیام رسانی سریع و تماس صوتی با یک دوست یا گروهی از دوستان امکان پذیر است. اسکایپ تحت وب به شما اجازه می دهد که در مرورگر خود (اینترنت اکسپلورر، کروم، فایرفاکس، سافاری و اپرا) با دوستانتان در تماس باشید. ولی به یاد داشته باشید که قبل از اولین تماس، ابتدا باید plug-in مربوطه را نصب کنید. این plug-in به صورت افزونه در مرورگر نصب شده و امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری را ایجاد می کند.


هیچ لحظه ای را از دست ندهید

اسکایپ تحت وب قادر است که اعلان پیام ها و تماس های صوتی و تصویری را اطلاع رسانی کند. حتی اگر از مشغول کار دیگری هستید و یا در حال مشاهده یک وب سایت دیگر در پنجره ای دیگر از مرورگر خود هستید باز هم این نافیکیشن ها را خواهید دید. به یاد داشته باشید که ابتدا باید این قابلیت را فعال کنید.


برای استفاده از سرویس تحت وب اسکایپ، از لینک زیر استفاده کنید:


SKYPE


اگر در آپدیت جدید اسکایپ ویندوزفون متوجه تغییرات خاصی شده اید ما را در جریان بگذارید. همچنین بگویید که نظرتان در مورد اسکایپ تحت وب چیست و آن را چگونه ارزیابی می کنید؟


منبع: WMPOWERUSER | BLOGS SKYPE







 از استور دانلود کنید