براساس گزارش جدیدی که توسط یکی از لو دهنده های گمنام اما خوش سابقه منتشر شده است ،  صفحه نمایشآیفون بعدی مجهز به تکنولوژی Force Touch خواهد بود.فاش کننده این اطلاعات Ming-Chi Kuo  ، همچنین عقیده دارد اپل در بدنه آیفون ۶S از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده کرده است.لازم به ذکر است Ming-Chi Kuo معمولا مشخصات نسل های بعدی آیفون را قبل از رونمایی به درستی پیش بینی می کند.

ویژگی Force Touch هم اکنون در دیگر محصولات اپل مانند مک بوک و مک بوک پرو و اپل واچ به کار رفته است. اگر این خبر درست باشد نحوه برقراری ارتباط با iOS 9 جور دیگری خواهد بود و همچنین ۰.۲ میلیمتر به تمامی حاشیه های آیفون بعدی افزوده خواهد شد.نسخه بتای iOS 9 هم اکنون عرضه شده و پیش نمایش های آن در راه است تا ویژگی های جدیدی مانند فلش LED در دوربین جلویی را به کاربران نشان دهد. اگر قابلیت Force Touch از ویژگی های این نسخه باشد، دیگر وقت آن رسیده که پرده از این راز برداشته شود.

ویژگی دیگری که گفته می شود در آیفون جدید خواهیم دید استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ است. این آلومینیوم تا ۶۰ درصد مقاومت تر از جنس بکاررفته در آیفون های موجود است. به علاوه آیفون جدید در رنگ های طلای سرخ، طوسی روشن، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد. هرچند این پیش بینی ها در حد شایعه است اما ممکن است به زودی به واقعیت تبدیل شود.

بر اساس اطلاعات قبلی ، نسل بعدی آیفون ها در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و در پاییز نیز شاهد عرضه iOS 9 و سیستم عامل مک OS X 10.11 El Capitan خواهیم بود.


منبع mashable: