در کشور هند مایکرو مکس محبوب ترین تولید کننده ی اسمارت فون محسوب می شود. کمپانی مذکور عمده ی شهرتش به خاطر محصولات میان رده و اقتصادی است که تا کنون ساخته و روانه ی بازار کرده.

این شرکت به صورت معمول در طی یکسال مدلهای متعدد جدیدی را به هواداران خود معرفی می نماید، برای مثال آنها تنها چند روز پیش موبایلی میان رده با عنوان Canvas Hue 2 را رونمایی کردند و حالا دوباره با محصولی تازه و البته دارای ویژگی خاص به روی صحنه بازگشته اند.

 

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 

 

دستاورد جدید کمپانی هندی مورد بحث Canvas Silver 5 نام دارد. این موبایل به نمایشگری ۴.۸ اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز گشته که توسط شیشه گوریلا گلس ۳ نیز مورد محافظت قرار دارد.

 

اسمارت فون یاد شده قدرت خودش را از یک چیپست ۶۴ بیتی و ۴ هسته ای اسنپدراگون ۴۱۰ با همراهی پردازشگر گرافیکی آدرنو ۳۰۶ می گیرد و برای کارایی مقبول از ۲ گیگابایت حافظه ی رم در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی برخوردار است.

 

از سایر ویژگی های آن نیز می توان به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی (دارای سنسور IMX219 سونی) مجهز به فلش LED، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی، باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از ارتباط ۴G LTE و اندروید ۵ آب نبات چوبی اشاره نمود.

 

 

 


تا اینجای کار مشخصه هایی که بیان شدند اکثراً حکایت از یک میان رده ی معمولی داشتند، اما مایکرو مکس بر این باور است که Canvas Silver 5 با بدنه ای آلومینومی باریک ترین موبایل واقعی حال حاضر محسوب می شود. ابعاد این اسمارت فون برابر با ۱۴۱.۹ در ۶۸.۱ در ۵.۱ میلی متر است و وزنش نیز با عدد ۹۷ گرم برابری می کند.

 

با ضخامتی معادل ۵.۱ میلی متر محصولاتی همچون آپو R5 و یا X5Max کماکان باریک تر به حساب می آیند، ولی تفاوت در اینجاست که بر خلاف دو مدل مورد اشاره دوربین اصلی Canvas Silver 5 از بدنه بیرون نزده و هم سطح آن است.

 

ضمناً موبایل فوق الذکر با بهره مندی از تکنولوژی Dirac HD audio و چیپ ویژه ی NXP Smart PA کیفیت صدایی مطلوب فراهم می کند. Canvas Silver 5 در دو رنگ مشکی و سفید به دست کاربران خواهد رسید و آنها برای تهیه اش می بایست هزینه ای تقریباً ۲۸۰ دلاری را متحمل شوند.