01

گویا اپل خودش دست‌به‌کار شده و مشغول ساخت فناوری جدیدی است تا بتواند به کمک آن حسگر‌های اثرانگشت را در داخل نمایشگرهای رتینای محصولاتش جاسازی کند. این تلاش جدید می‌تواند درنهایت منجر به حذف دکمه‌ی هوم آیفون‌های فعلی شده و درنتیجه آیفون‌های بعدی از این زیباتر و با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بهتری ساخته شوند.

یکی از اشکالاتی که عده‌ی زیادی از طراحی آیفون‌های فعلی می‌گیرند حاشیه‌های زیاد بدنه تا نمایشگر این گوشی است، به‌عنوان‌مثال آیفون ۶ Plus نسبت به سایر رقبای با ابعاد مشابه نمایشگر مانند LG G3 یا LG G4 بدنه‌ی بزرگ‌تری دارد. درحالی‌که LG به‌خوبی توانسته حاشیه‌های احاطه‌کننده‌ی نمایشگر گوشی‌هایش را تا حد ممکن حذف کند.

 

احتمالاً یکی از موانع اپل در این راه دکمه‌ی هوم آیفون‌های فعلی است که در زیر خود حسگر اثرانگشت را جا داده و حذف کردنشان کار ساده‌ای نیست، مگر اینکه این حسگر به روش دیگری در دیوایس‌های اپل قرار داده شود که احتمالاً با چنین خبری این موضوع با جدیدت در حال پیگیری است.

 

 

02

 

 

اپل در حال ساخت تک تراشه‌ای است که علاوه بر یکپارچه کردن نمایشگر و حسگرهای لمسی متداول نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند، حسگر اثرانگشت را هم در این مدار قرار خواهد داد تا در آینده شاهد آیفون‌های فوق باریک با نمایشگرهای بزرگ‌تر باشیم و درنتیجه دکمه‌ی هوم برای همیشه حذف خواهد شد.

 

پیش‌ازاین هم خود اپل آستین‌هایش را بالا زده بود و تراشه‌هایی را به دست خودش که برای دستگاه‌هایiOS ی بهینه‌سازی شده بودند ساخته بود پس احتمال ساخته‌شدن چنین نمایشگری خیلی دور از ذهن نیست. اما باوجود تمام این بحث‌ها دکمه‌ی هوم آیفون و آیپدها ویژگی‌ای است که کاربران سال‌ها با آن زندگی کرده‌اند و حذف آن گام بزرگی خواهد بود.