روز گذشته خبری مبنی برساخته شدن تراشه‌ای جدید توسط اپل منتشرشد که درنهایت منجر به حذف دکمه فیزیکی هوم آیفون خواهد شد و در عوض دکمه‌ی هوم در کنار اسکنر اثرانگشت جزئی از خود نمایشگر می‌شود. طبق گزارش تازه‌ای که در ادامه‌ی این صحبت‌ها منتشرشده گویا اپل ایجاد یک تغییر بزرگ در آیفون را در برنامه‌های خودش قرار داده اما این اتفاق تا سال ۲۰۱۷ رخ نخواهد داد.

هنوز زمان دقیقی برای چنین دگرگونی تازه‌ی آیفون مشخص نشده اما این موضوع حتمی است و اپل به سمت حذف دکمه‌ی هوم خواهد رفت. البته مهم‌تر از دکمه‌ی هوم، تاچ آی‌دی است که به فاکتور امنیتی مهمی برای آیفون تبدیل‌شده و این شرکت هنوز به دنبال راهی برای انتقال آن به نمایشگر است. دکمه‌ی هوم نقش اساسی‌ای در ارتباط بین کاربر و گوشی خود ایفا می‌کند و حذف آن نیاز به تعبیه‌ی ویژگی نرم‌افزاری تازه‌ای دارد تا کاربر از نبود فیزیکی این دکمه دچار رنج و مشکل نشود.

 

پیش‌ازاین با فناوری Force Touch آشنا شده بودیم و اینکه این ویژگی چندلایه با تشخیص شدت فشار وارده به نمایشگر به‌راحتی نیاز کاربران اپل واچ از نبود چندین دکمه‌ی اضافی را برطرف کرده. احتمالاً این ویژگی در آیفون ۶S هم دیده شود ولی مشخص نیست که آیا به‌تنهایی می‌تواند جای دکمه هوم را بگیرد و یا اینکه باید به فکر یک جایگزین بهتر بود.