این روزها سامسونگ سخت تلاش می‌کند تا دستگاه‌هایی را تولید کند که علاوه بر رده بالا بودن، متفاوت باشند و در بازار بتوانند مانند رقبایی چون اپل عرض اندام کنند. حالا در پتنت جدیدی که توسط این غول کره‌ای ثبت شده، احتمال می‌رود نسل آینده فبلت نوت این شرکت مجهز به نمایشگری تاشو باشد که این تغییر اگر در نوت بعدی به وقوع بپیوندد، قطعا این محصول را بسیار خاص‌تر خواهد کرد.

البته این اولین مرتبه‌ای نیست که در مورد چنین پروژه‌ای می‌شنویم. چند هفته قبل بود که گزارشی منتشر گردید مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار بر روی تلفن هوشمند جدیدی است که با نام پروژه Project Valley شناخته می‌شود و در همین مراحل ابتدایی نیز مشخص شده بود که ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش دوگانه و پشتیبانی از ژست‌های چندگانه برای جابجایی بین این دو صفحه نمایش وجود دارد. در حقیقت نام پروژه احتمالا به این دلیل انتخاب شده که گویا شاهد یک دستگاه تاشو خواهیم بود.

صحبت‌های دیگری پیش از این در مورد صفحه نمایش‌های تاشو سامسونگ توسط Lee Chang-hoon که سمت مدیریت ارشد تیم استراتژیک تجاری این شرکت را بر عهده دارد، در سال ۲۰۱۴ مطرح شد. در این سخنان گفته شد که شرکت مورد اشاره قصد دارد محصولاتی با صفحه نمایش تاشو را در اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ به بازار عرضه کند. حالا توضیحاتی که در مورد پتنت جدید سامسونگ اعلام شده نشان می‌دهد که چگونه این صفحه نمایش دوگانه قادر است در حالت‌های مخصوص باز شود. البته این موضوع صرفا فقط کاربردش در تلفن‌های هوشمند نیست و ظاهرا در تبلت‌ها نیز بکار خواهد رفت. البته زود است که بخواهیم بگوییم سامسونگ قصد استفاده از این تکنولوژی را در تبلت پرچمدار آینده خود که با نوت ۵ معرفی خواهد شد، دارد. شهریور امسال احتمالا شاهد معرفی نوت ۵ و تبلت‌های جدید این شرکت خواهیم بود. حالا باید کمی بیشتر صبر کنیم تا دریابیم که نهایتا این صفحه نمایش چه موقع و در چه محصولاتی بکار می‌رود.