در طول چند ماه گذشته ما همواره شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی های پرچم دار ویندوزی با صفحه نمایش ۲K را شنیده ایم. حتی در برخی اخبار و شایعات نیز جزئیات و ویژگی های سخت افزاری این گوشی ها معلوم شد. وجود این شایعات نیز تنها یک دلیل دارد و آن هم ویندوز ۱۰ موبایل است.

این که گفته می شود ویندوز ۱۰ موبایل به این دلیل است که مایکروسافت پرچم دار خود را تا زمان عرضه نسخه رسمی این پلتفرم معرفی نمی کند و وجود فاصله زمانی زیاد میان عرضه دو پرچم دار، دامنه شایعات را گسترده تر می کند. جدای از شایعاتی که شنیده ایم، امروز و برای اولین بار یک منبع معتبر اعلام کرده است که یکی از پرچم داران مایکروسافت صفحه نمایشی ۲K دارد!

 

AdDuplex که یک بانک اطلاعاتی به شمار می آید، امروز وجود گوشی ویندوزی پرچم دار با صفحه نمایش ۲K را تایید و اعلام کرد که این گوشی هم اکنون در مراحل اولیه آزمایش به سر می برد.

 

 

داده های AdDuplex در تاریخ ۲۳/۰۶/۲۰۱۵ نشان می دهند یک گوشی ویندوزی با کد RM-1100 و صفحه نمایش ۲K با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ در حال آزمایش بوده اما متاسفانه اندازه صفحه نمایش آن همچنان مبهم است.

 

پیش تر شایعه شده بود که گوشی لومیا ۹۴۰XL با اندازه ۵.۷ اینچ و صفحه ای با رزولوشن ۲K از راه می رسد و همچنین گفته شده بود که این گوشی پرچم دار از پردازنده ای ۸ هسته ای بهره خواهد برد.

 

در این اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، به پرچم دار کوچک تر ویندوزی با اندازه ۵.۲ اینچ و صفحه نمایش ۱۰۸۰P نیز اشاره شده است. این گوشی به نظر همان لومیا ۹۴۰ است که برادر کوچک تر لومیا ۹۴۰XL محسوب می شود. شایعات قبلی به صفحه نمایش ۱۰۸۰P برای این گوشی اشاره کرده بودند و اکنون این ویژگی در داده های AdDuplex تایید شده است. پردازنده این گوشی نیز ۶ هسته ای خواهد بود.

 

آن چه که می توان از شایعات و اطلاعات معتبر مانند داده های AdDuplex فهمید این است که لومیا ۹۴۰XL نسبت به لومیا ۹۴۰، پردازنده ای قوی تر، صفحه نمایشی با کیفیت تر داشته و ویژگی های احتمالی چون حسگر عنبیه چشم و قلم را به همراه دارد.