این ادعای مدیرکل فروش و بازاریابی شرک هوآوی است که در گفتگوی اخیر خود با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشته و متذکر شده است که پس از چین، ایران بزرگ‌ترین بازار فروش شرکت گوشی‌های موبایل هوآوی به شمار می رود و این شرکت سال گذشته موفق شده چیزی نزدیک به پنج میلیون گوشی هوشمند در ایران بفروشد. آقای جیم شو در ادامه ی گفتگوی خود تکمیل کرده که ایران بازار مهمی برای تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه به شمار می رود و مطمئناً فعالیت در این بازار، دستاوردهای بسیاری را نیز برای شرکت هوآوی داشته و به تصور آنها بازار گوشی‌های هوشمند در ایران رشد بسیار سریعی داشته و دارد.

او همچنین معتقد است که شرکت هوآوی بازار ویژه‌ای در ایران دارد به گونه ای که اکنون برند هوآوی در ایران کاملاً شناخته شده و آنها درصدد افزایش ارزش این برند در بازار ایران هستند و در کنار آن تلاش می کنند تا به موجب فعالیت هایشان، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری‌ها را بیش از پیش افزایش دهند. او همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه ی شرک هوآوی در سال های آینده کسب چه سهمی از بازار ایران است، تصریح کرد که هواوی فعالیت خود در بازار تبلت ایران را در مقایسه با بازار گوشی های هوشمند، دیرتر آغاز کرده و آنها اکنون در حال بررسی هستند تا ببینند که در کدام بخش از بازار، توان رقابت بیشتری وجود دارد. او همچنین خاطرنشان ساخت که نیاز سالانه ی بازار ایران در بخش تلفن های همراه چیزی حدود ۱۴ میلیون گوشی تلفن است که در گذشته ۴۰ درصد سهم بازار متعلق به گوشی‌های هوشمند بود و ۶۰ درصد به گوشی‌های غیرهوشمند اختصاص داشت. اما اکنون این نسبت جابه جا شده و ۶۰ درصد سهم بازار در اختیار گوشی‌های هوشمند قرار دارد. به نظر می رسد که اعضای هوآوی قصد دارند از ضریب نفوذ بالای محصولاتشان در بازار ایران به خوبی مطلعند و برنامه های فراوانی برای افزایش آن در ذهن خود دارند.