پس از یک انتظار نسبتا طولانی، بیلد ۱۰۱۳۶ ویندوز ۱۰ موبایل برای اینسایدر های گروه Fast منتشر شد. این بیلد گویا ویژگی های زیادی را با خود به همراه دارد. از تغییرات اعمال شده در رابط کاربری گوشی گرفته تا بهبود تصاویر و دوربین، همه و همه از ویژگی های این بیلد هستند. بسیاری از ویژگی هایی که در این بیلد هستند بنا بر درخواست اینسایدر ها اضافه شده اند مانند تم های تیره کرتانا. با موبونیوز همراه باشید.

در زیر شما عزیزان می توانید لیست ویژگی های جدید بیلد ۱۰۱۳۶ ویندوز ۱۰ موبایل را بخوانید.



تغییرات رابط کاربری و نزدیک شدن به نسخه نهایی

تغییراتی در رابط کاربری این بیلد اعمال شده است که چندان قابل مشاهده نیستند. از نمونه های بارز آن می توان به شفاف شدن نسبی صفحه پین کد اشاره کرد. ارقام پین کد در صفحه قفل بالا می آمدند و روی تصویر آن قرار می گرفتند اما با شفاف شدن صفحه پین کد، می توان تصویر لاک اسکرین را نیز مشاهده کرد. شما در این بیلد تغییرات بسیاری در فونت ها، آیکون ها و مشاهده می کنید و تمام این موارد در جهت نزدیک شدن به نسخه نهایی پیش می روند. تغییرات بسیاری در ویندوز ۱۰ موبایل اعمال خواهند شد که در بیلد های در حال آزمایش حضور دارند.


بهبود های کرتانا

کرتانا اکنون ویژگی های جدیدی دارد و به نسخه نهایی بسیار نزدیک است. بسیاری از ویژگی ها و قابلیت ها به صفحه خانه و منوی همبرگری کرتانا اضافه شده اند. بنا بر درخواست اینسایدر ها، مجموعه رنگ ها و تم های تیره ای به کرتانا اضافه شده اند و اکنون کرتانا هر چه بیشتر با محیط سیستم عامل سازگار شده است. مدیریت پرواز های شما و همین طور بسته های مربوطه به آن ها، به کرتانا افزوده شده اند. به این صورت که اگر شما ایمیل هایی که حاوی اطلاعات پرواز های شما هستند را دریافت کنید، به صورت خودکار در کرتانا نمایش داده می شوند و کرتانا درباره آن ها به شما اعلانیه می دهد. اعلانیه های کرتانا به خوبی کار می کنند. شما اگر درباره آب و هوای یک منطقه خاص از کرتانا بپرسید، علاوه بر موارد قبلی، موارد و اطلاعات جدیدی را نیز به شما نشان می دهد و شما به راحتی می توانید از وضعیت آب و هوای یک منطقه خاص آگاه شوید و اگر قصد سفر به آن منطقه را دارید، در وسایل همراهی خود تجدید نظر کنید.


بهبود های دوربین و تصاویر

در نرم افزار Photos بر روی نمایش ماهیانه تپ کنید تا به شما لیستی از تصاویری که در یک ماه اخیر ثبت کرده اید را نشان دهد و شما به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. شما همچنین می توانید با دابل تَپ کردن بر روی یک تصویر خاص، عمل بزرگنمایی تصویر را انجام دهید. نرم افزار Photos ویژگی ها و قابلیت های جدیدی در این بیلد دارد. اگر شما از گوشی های لومیا ۶۴۰، ۶۴۰XL، لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ استفاده می کنید، نرم افزار لومیا کمرا بتا را بر روی گوشی خود نصب کنید و آن را به عنوان نرم افزار پیش فرض دوربین گوشی خود انتخاب کنید. نرم افزار لومیا کمرا بتا بسیار شبیه به نرم افزار دوربین ویندوز ۱۰ است اما یکسری ویژگی های خاص و اختصاصی گوشی های لومیا را با خود به همراه دارد. نرم افزار را نصب کنید و تجربه استفاده از آن را به مایکروسافت بگویید.


استفاده آسان از گوشی با یک دست

اگر گوشی شما دارای صفحه نمایش ۵ اینچی و یا بزرگ تر است، اکنون زمان آن فرا رسیده که به راحتی با یک دست با گوشی خود کار کنید. دکمه استارت را برای مدتی نگه دارید و سپس مشاهده می کنید که آیتم ها کمی کوچک شده و به گوشه های دلخواه منتقل می شوند و دسترسی به آن ها بسیار آسان خواهد بود. برای بازگشت نیز کافیست دکمه استارت را برای مدتی نگه دارید. و یا این که بر روی ناحیه سیاه صفحه نمایش تَپ کنید. همچنین اگر برای چند ثانیه از حالت نمایشی جهت استفاده با یک دست استفاده نکنید، به حالت معمولی باز می گردد.

در کنار ویژگی های ذکر شده، بهبود های بسیاری نیز در رابط کاربری اعمال شده و آن را هر چه بیشتر جذاب کرده و به پایداری آن کمک شایانی کرده اند.


شما درباره ویژگی های بیلد ۱۰۱۳۶ چه فکر می کنید؟



منبع : WMPOWERUSER