سامسونگ از اولین اسمارت‌فون‌های خود با یک فلش LED در جلو یعنی گلکسی J5 و گلکسی J5 رونمایی کرد. مشخصات این دستگاه‌ها در TENAA لو رفته بودند و رابط کاربری آن‌ها در دفترچه راهنمای آن‌ها ظاهرشده بود. اکنون هردوی این تلفن‌ها به صورت رسمی در چین معرفی‌شده‌اند و از این هفته در بازار موجود خواهند بود اما هنوز اطلاعاتی درمورد عرضه بین‌المللی آن‌ها موجود نیست. در ادامه همراه موبونیوز باشید.

همه‌ی اسمارت‌فون‌های بالارده و میان‌رده از سوی این شرکت که اخیرا عرضه‌شده‌اند، دارای دوربین جلوی با رزولوشن بالا هستند و گلکسی J5 و گلکسی J7 هم دارای دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی گسترده می‌باشند که می‌تواند فضای بیش‌تری را در عکس جای دهد. از دیگر مشخصات این تلفن‌ها می‌توان به یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، یک‌ونیم گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، یک اسلات کارت microSD، اسلات دوسیم‌کارت و اتصال LTE اشاره کرد. هر دوی این دستگاه‌ها از اندروید 5.1 آبنبات‌چوبی با همان رابط کاربری جدید موجود بر روی گلکسی S6 و S6 edge استفاده می‌کنند.


گلکسی J7 مجهز به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی HD، پردازنده 64 بیتی 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 615 و یک باتری 3000 میلی‌آمپری است و قیمت آن 1798 یوان چین (حدود 289 دلار) است. گلکسی J5 دارای یک صفحه‌نمایش 5 اینچی HD، یک پردازنده 64 بیتی چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 410 و یک باتری 2600 میلی‌آمپری است و قیمت آن 1398 یوان جین (حدود 225 دلار) است. هردوی این تلفن‌ها در سه‌رنگ در چین موجود خواهند بود: طلایی، سفید و مشکی.


این دستگاه‌ها جوان‌پسند هستند و برای رقابت با دستگاههایی مثل اچ‌تی‌سی دیزایز EYE، سونی اکسپریا C4 و ایسوس زن‌فون سلفی که دارای دوربین جلوی با رزولوشن بالا و یک فلش LED هستند، آمده‌اند.