خودروهای بدون راننده گوگل به خیابان های کالیفرنیا آمدند

گوگل پیشتر وعده داده بود که خودروهای بدون راننده اش در تابستان امسال به خیابان های کالیفرنیا می آیند تا به شکل عمومی تری مورد آزمایش قرار گیرند. اکنون این اتفاق روی داده و اگرچه این خودروها به گونه ای طراحی گشته اند که پدال ها و همچنین فرمان در آنها جایی نداشته باشد، اما هم اکنون و برای مراحل اولیه آزمایش عمومی، گوگل خودروها را به همراه یک راننده و همچنین فرمان و پدال به خیابان ها کشانده است.

البته لازم به ذکر است که این رانندگان قرار نیست کاری انجام دهند و صرفا در زمانی که احساس کنند سیستم خودران اتومبیل ها نمی تواند از پس کنترل شرایطی سخت برآید، وارد عمل خواهند شد.

 

خود گوگل در این زمینه توضیح می دهد: «سرعت نمونه های اولیه، صرفا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و رانندگی آنها توسط نرم افزار مشابهی که در خودروهای لکسوس به کار گرفته ایم، انجام می گیرد؛ ناوگانی که در اصل بیش از یک میلیون مایل را به شکل خودکار و از زمان شروع پروسه، رانندگی کرده است.»

 

اکنون که خودروها به شکل عمومی به خیابان های شهر مانتین ویو، واقع در کالیفرنیا کشیده شده اند، گوگل نیز اقدام به تاسیس صفحه ای اختصاصی در وب سایت خود نموده تا شهروندان بتوانند نظرات خود را به شکل مستقیم با مسئولین پروژه در میان بگذارند.

 

این شرکت همچنین پیشتر عنوان کرده بود که از این پس، به شکل واضح در خصوص تصادفات خودروهای بدون راننده گزارشاتی را منتشر خواهد کرد. در اولین گزارش که در روزهای نسخت ماه ژوئن ارائه شد، آمده بود که خودروهای این شرکت تا کنون به طور کلی در ۱۰ تصادف حضور داشته اند که در هیچ یک از آنها نیز مقصر، خودروی گوگل نبوده است.